Alla inlägg den 15 september 2010

Av Martina - 15 september 2010 22:05

När jag är på VFU blir jag alltid glad den andra lektionen som vi har för då kommer en väldigt glad liten tjej som lyser upp min dag. Hon har en utvecklingsstörning och är synskadad och hon kan allt om Beatles! Hon kan alla texter utantill och hon vet vilken låt som är med på vilken skiva och hon blir så glad när hon sjunger. Hela hennes ansikte lyser upp när hon sjunger och jag blir varm i hela själen.

 

Innan jag kom till skolan passade jag på att springa in på skopunkten och köpa mig två par skor, dom har ju så bra där att köper man 2 par får man det andra paret för halva priset så då blev det två. Ett par stövlar och ett par vinterskor som jag saknade förra året. Så då passade jag på att köpa det nu innan min storlek skulle ta slut :P

  

 

När jag kom till skolan idag så hände det grejor. Jag hann inte mer än att gå in och lägga i min matlåda i kylen så gick brandlarmet, och vilket brandlarm sen! Jag trodde jag skulle få tinnitus så högt var det! Som Tur var så regnade det inte när vi gick ut (när jag väntade på bussen så kom det både hagel och regn så det var ju skönt att det inte kom nåt just då). Sen när vi väl fick gå in igen efter att brandkåren hade varit där så fick jag höra att en av lärarna hade fått åka i ilfart med ambulans tidigare på dagen men att hon efter omständigheterna mådde bra så det var ju tur. :)

 

Nu är jag hemma och har fikat lite och tittar på Hell's Kitchen. Love it! :)

Ovido - Quiz & Flashcards