Alla inlägg under november 2011

Av Martina - 4 november 2011 22:19

Ja nu är det väl verkligen på tiden att jag uppdaterar bloggen, tycker ni inte det? :P Det är ju nästan en hel månad sen sist och det är ju alldeles för dåligt..


Vad har hänt då?


Vi har haft vårat pedagogiska projekt tillsammans med Hvitfeldtska gymnasiet. Det gick jättebra! Just nu jobbar vi med vårat konstnärliga projekt som heter Kulturnatta och går av stapeln på torsdag den 10 nov. 15-00 på artisten. Be there! :) Jag kommer dansa linedance, vi kommer göra vår musikdramaföreställning från förra terminen "vinnaren tar allt" och så kommer jag vara med i en konsert med massa musikallåtar, både kända och okända. Det blir grymt! :) Just nu är det mest bara pluggelipluggeliplugg på låttexter som gäller! Plus att jag måste plugga till musikhistoriatentan också.. plus repa in en ny föreställning i musikdrama.. Det är rätt så mkt nu, men det är bra för då går tiden fort! :)


För två helger sen var vi på en miniturné med kammarkören. Tillsammans med Piteå kammarkör (som bästaste Åsa är med i) gjorde vi konserter i Mora och Falun. På kvällen var det stor bankett som var mycket trevlig! På hemvägen söndagen gjorde vi ett stopp i Kölaby där vi gjorde en hejdundrades bra konsert!

Åsa och jag på banketten i Falun.


Förra helgen var det dags att åka iväg igen. Då upp till norrland och Härnösand för musiklinjen Kapellsbergs 50årsjubileum.  Jag fick då äntligen träffa älskade M efter 2 månaders frånvaro. Det var underbart! :)   

Min fining! :) 


På fredagen var det jubileumshögtid, möte med kamratföreningen och spex. Det bästa spexet jag nånsin sett. Det var sjuuuuukt bra! Skrattade så jag grät mest hela tiden! :) (för er som inte vet så parodiserar eleverna på kapells lärarna).

På lördagen var det konsert på teatern och middag på st. petri logen som gällde. Också det mycket trevligt, men det blev lite väl många och långa tal under middagen... Det roligaste var ändå att träffa alla gamla godingar!


   

 Åsa & Siri,                Cecilia & David,    

             

 Hanna & Mattias,          Frida,                  Ann

 

 

Johanna och Åsa


    

Jag, Malin och Fanny

 

Hann även med en sväng till Sollefteå på söndagen och träffa familjen lite.

 

Precis när jag kom nästan så var det dags för badtunnebad. Jag var inte så sugen på att hoppa i just då, men det blir nog till vintern! :) Barnen hade jätteroligt!


Ja det var en liten uppdatering. Ska försöka bättra mig.. Men jag lovar inget.. Nu blir det hårdkörning i skolan fram tills den 18e november då jag tar nattåget upp till Sollefteå för praktik på estet! :)






Ovido - Quiz & Flashcards