Alla inlägg under augusti 2010

Av Martina - 31 augusti 2010 19:52

Idag var första dagen på skolan igen. Jag går numer i 2an och är inte ny på skolan ;P Idag gjorde vi inte så mycket, det var mest info för ettorna och inplanering av lektioner tillsammans med min sånglärare.


Har nyss kommit in från en promenad - 40 minuter blev det idag så jag lyckades lite bättre iaf ;) sen gjorde jag 40 situps och 20 armhävningar. Inte så dåligt tycker jag :) Jag känner att jag kan göra det här! I will succeed :P


När jag nästan var hemma så såg jag två luftballonger som var ute och flög. Det såg så härligt ut så jag tog en liten bild.. Det är dom där små prickarna i luften ;)



Nu ska jag titta på fångarna på fortet :)  

Av Martina - 30 augusti 2010 19:27

Japp nu var det alltså dags igen! Jag ska ta mig tusan komma i form nu! Är less på denna mage och dallrande armar :P Det är väl ungefär 400ade gången jag börjar mitt nya liv nu men den här gången ska jag lyckas!


Skrev ju igår att jag skulle träna idag men Emelie var sjuk och jag ville inte gå på ett helt nytt ställe själv så det blev inget med det idag. Däremot har jag nyss kommit in från en halvtimmes promenad... blev inte längre för jag kan aldrig lära mig att uppskatta hur lång tid det tar att gå en viss sträcka. Men nu vet jag iaf att jag måste gå längre nästa gång :P Sen när jag kom hem gjorde jag armhävningar och situps. Ska försöka gå ut och gå nu varje dag plus köra nåt pass nån gång i veckan.


Sen har jag blivit inspirerad av Rebecca att skriva upp mina resultat för varje vecka så här kommer nuvarande statistik.. Den är inte så smickrande...


Vikt: 63.1 kg

Midja: 98 cm

Rumpa: 101 cm

Armar: 31 cm

Lår: 53.5 cm


Jag hoppas att det kommer minska lite för varje vecka.. Har däremot inte planerat någon speciell diet förutom att jag ska dra ner drastiskt på läsk och godis :P Vi får se hur det går helt enkelt. Än så länge är jag väldigt motiverad! :)


Kommer förmodligen lösenordskydda bloggen i fortsättningen så vill du fortsätta läsa kan du skriva en rad i gästboken :)

Av Martina - 29 augusti 2010 14:11

Denna söndag är planerad till att ligga i soffan och titta på tv. Vänner går avsnitt efter avsnitt på dvdn, det enda jobbiga är att jag måste kliva upp då och då för att byta skiva ;P


Hade mycket trevligt hos Calle igår. Roligt att träffa alla (nästan) klasskompisar igen :) Följde däremot inte med på Staggen för jag blev för trött efter vårat besök på donken :P


Idag blir det tjockpannkaka till middag tror jag. Imorn ska jag börja träna igen. Tänkte gå på dansaerobic. Wish me luck ;)

Av Martina - 28 augusti 2010 17:16

Nyss hemkommen från model house. Det var en rolig upplevelse faktiskt. Inte nåt man gör varje dag liksom. Nu ska jag laga mig lite mat och sen ska jag iväg på fest till Calle som går i min klass :) Ska möta upp Karolina på kapellplatsen halv 8 så jag har inte så jättemycket tid på mig.

Men här är iaf ett litet smakprov på bilderna :)


    


Nu kallar spisen! Over and out!

Av Martina - 27 augusti 2010 21:28

Ja nu har jag då kommit till ett beslut. Dags för en ny blogg och en ny start på en helt ny sida som jag ännu inte riktigt förstår mig på men det ska nog ta sig   

Sidan ska bli fin när jag får det att funka. Har slitit mitt hår en stund nu men beslutade mig till slut för att ge upp för ikväll.


Anyway.. Är tillbaks i Göteborg sen i onsdags. Är däremot här själv för Micke kommer inte förrän i slutet på september eftersom han har några spelningar med bandet kvar.

Igår var jag en sväng på stan med söta Jenny och hon och Roger hjälpte mig även med att handla senare på kvällen. Det var guld värt! Tack så mycket!

På tisdag börjar skolan och jag har beslutat mig för att vara duktig i år! Ska göra alla läxor i tid så jag slipper stressa och försöka öva mer än vad jag gjorde förra året.


Imorn ska jag och Jenny på Modelhouse och bli sminkade och fotade. Spännande, jag som inte har en aning om hur man gör när man modellar :P


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards