Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Martina - 14 januari 2011 21:43

Mamma

 

Mamma är född i Umeå men flyttade till Sollefteå när hon var 9 år.

Min mamma är en riktig bullmamma. Hon har under hela min uppväxt bakat bullar och lagat nya goda maträtter åtminstone en gång i månaden. Hon jobbar som undersköterska på Allvårdens Rehabilitering. Det har hon alltid gjort. Min mamma är väldigt snäll och jag är glad att hon är just min mamma. Hon är också väldigt rolig utan att veta om det. Dvs: vi skrattar ofta åt henne på hennes bekostnad, men det är med kärlek vi gör det. ;)


Pappa

 

Pappa är född och uppvuxen i Göteborg men han gjorde lumpen i Sollefteå och det var på så vis han och mamma träffades.

Pappa är snickare i botten, men efter ett diskbråck så började han jobba på en bondgård med "förståndshandikappade" - jag lär mig aldrig rätt ord. Nu jobbar han ca 20 meter från huset på ett sliperi. Närmre till jobbet kan man nog inte ha det :P Pappa har under min uppväxt tagit med mig ut och fiskat, skjutsat mig till och från fotbollsträningar och alltid ställt upp för mig. Jag är väldigt glad att ha just honom som pappa!



Nu när vi har flyttat så långt hemifrån känns det lite tråkigt att ha föräldrarna så långt borta - man kan liksom inte åka hem över dan och bara hälsa på, utan man måste planera allt in i minsta detalj. Det är tur att telefonen är uppfunnen ;)

Ovido - Quiz & Flashcards