Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Martina - 13 januari 2011 20:32

Idag ska jag skriva om min första kärlek, man hade ju kunnat tycka att man skulle få bli lite mer varm i kläderna innan man skriver om något sånt, men icke. Här kör vi rakt på! :)


Min första riktiga kärlek träffade jag för första gången när jag gick i 6an. Vi var på fotbollscup i Umeå och där fanns även ett killag från Sollefteå som vi hängde med. Det var här jag för första gången kom i kontakt med Marcus Engström. Vi dansade med varandra på discot som var där och jag minns att när vi gick hem så sjöng jag min egen version av Carolas Tommy tycker om mig. :)

Det blev inget mellan mig och Marcus efter Umeå, men jag lyckades nog aldrig riktigt släppa honom och var kär i honom i många år efter, även om jag i sjuan-åttan "bytte pojkvänner lika ofta som jag bytte underkläder" som mamma skulle ha uttryckt det.

Jag och Marcus blev tillsammans i gymnasiet men vårat förhållande var nog aldrig riktigt sunt. Vi blev tillsammans och gjorde slut, och blev tillsammans och gjorde slut... Däremot är vi fortfarande vänner och pratar med varandra några gånger per år. :)


Min andra stora kärlek i livet är min nuvarande pojkvän. För jag har nog bara varit riktigt kär två gånger i livet. Först i Marcus och nu i min älskade Mikael. Med Micke känner jag mig trygg och älskad och allt känns helt rätt med honom. Vi träffades genom Härnösand studentspex. Första gången vi träffades så märkte jag knappt av honom. Jag var med som körare i spexet Systema naturae och han var stand in trummis för Matti. Året efter blev jag utnämd till Kapellmästarinna i spexet Så in i norden och ringde såklart Matti för att fråga om han ville vara med igen och trumma, men han kunde inte och tipsade om att jag skulle ringa till Micke och fråga. Som tur är för mig så sa han Ja! Då när vi träffades för vårat första rep sa jag till Anna efteråt att: "Trummisen är rätt söt, synd att han har flickvän." Jag och Micke hade jätteroligt under spexveckan och på festen efter första föreställningen sa jag till min syster att "Det där är min blivande pojkvän när han har gjort slut med sin tjej." Och tänk så rätt jag hade! Jag och Micke har varit tillsammans i 2 år och 2 månader nu, men när man tänker tillbaks på den där veckan så känns det fortfarande som om det var igår allting hände!


  

Ovido - Quiz & Flashcards