Alla inlägg under februari 2011

Av Martina - 6 februari 2011 23:08

  


Det här var en svår rubrik tycker jag. Alla födelsedagar jag hade när jag var liten var ju bra, och jag hade alltid stora kalas med massa tårta och kakor som mamma bakade... När jag fyllde 8 var Angelica i USA och hon skickade två barbiedockor till mig, Jasmine och Aladdin. Dom blev jag glad för :)


Men annars så kan jag väl säga att födelsedagen i år kanske inte var den roligaste... M jobbade typ hela dagen, men festen på helgen var jättekul! Men jag fyllde ju 25 den 25e. Och det händer ju bara en gång i livet att man fyller lika många år som den dagen man fyller, så det var ju kuligt :)

Av Martina - 1 februari 2011 19:49

Mitt favoritminne har min familj hört mååånga gånger. Men jag kommer aldrig glömma det tror jag.


Jag var ca 3-4 år och pappa och jag hade åkt upp till sörgåssjön för att fiska. Pappa med kastspö och jag med metspö, på den här tiden fanns det mycket fisk i sjön eftersom dom planterade in fisk då.. Det fanns abborrar, öring och röding. För mig gick det bra, och jag drog upp abborre efter abborre på mitt lilla metspö, en riktig storfiskare var jag. För pappa gick det mindre bra, men när han äntligen får en röding på kroken så får jag på nåt väldigt stort på mitt spö. Pappa ser detta och tänker att "nu ramlar jäntan i" och tänker gå och hjälpa mig, vilket resulterar i att han tappar sin fisk. Men jag, stark som jag var lyckades dra upp min fisk alldeles själv. En öring på ca halvkilot. På vägen hem satt jag och sjöng "pappa fick ingen fisk, pappa fick ingen fisk" hela vägen i bilen.. Det är ca 1 mil dit upp från oss på grusväg, så jag antar att pappa var ganska less på mig när vi väl kom hem. Men jag var såå lycklig! :)



Ovido - Quiz & Flashcards