Av Martina - 13 februari 2011 16:07

Den här månaden är kortare än alla andra månader :P

Hittills har jag lyckats med att dra på mig ett ryggskott, aj aj, blivit smittad av Ms förkylning och blivit med katt. Jag har även varit på Sticky Fingers med Emelie och kollat på när Ms band spelade och vann en tävling som var där. Det var kul :)

Jag har även haft min första sånglektion med min nya elev (sångaren i Ms band)

Igår var vi en sväng på IKEA och skaffade oss en taklampa till köket, det var väl på tiden.. vi har ju bara bott här i 1 ½ år :P Däremot hade vi massa problem med att hänga upp den, vet Inte hur vi ska få den att hänga rakt och snyggt.. :/

Har inte jättemycket inplanerat alls den här månaden utan det blir nog mest att ta det lugnt och koncentrera sig på skolan... Nästa månad däremot åker jag hem en sväng till Sollefteå för att fira pappas födelsedag! :) Det ska bli skojigt!

Av Martina - 11 februari 2011 21:11

Igår blev vi med katt. Lillstrumpan Järnberg Andersson flyttade in hos oss. En otroligt söt liten kisse på 6 år, som än så länge är jättesnäll och har inte klagat det minsta. I morse när jag vaknade hittade jag henne sovandes i vår garderob mitt bland alla kläderna. Där var det tydligen mysigt ;) Vi har busat lite idag åsså har vi vilat på soffan. Fredagen till ära har hon också fått lite tonfisk, men jag tror jag gav henne lite för mkt för det är massor kvar i skålen fast hon åt med god aptit :P Men då vet jag det till nästa gång ;)

Jag är ju egentligen allergisk mot pälsdjur, men eftersom hon behövde ett nytt hem så tänkte vi att vi skulle prova. Jag har nyst lite, men inte så mycket mer än vanligt ;P Har ju dessutom allergitabletter om det skulle krisa! :)

Lurpassar på nya leksaken :)

Lite bus :)

Den här bilden tog förra matte Elenore :)

Just ni ligger Strumpan och väntar på att M ska komma  hem så vi kan ha fredagsmys. Jag väntar också ;)

Av Martina - 8 februari 2011 00:28

Jag har ingenting jag riktigt ångrar i mitt liv. Jag tycker att jag har lärt mig av alla mina många misstag här i livet, och idag på skolan fick vi lära oss att om man gör fel så ska man jubla och säga "jaaa jag gjorde fel!" :P kändes oerhört dumt, men ganska roligt :)

Om jag måste ångra något så är det kanske att jag inte gjorde som lärarna sa i gymnasiet.. Alla sa "ja Martina, du skulle ju kunna ha fått MVG... MEN.." Jag la helt enkelt inte ner tid på skolan och det visar också mina betyg :P Sen ångrar jag att jag började snusa, det är dyrt och inte speciellt nyttigt för mig... Men jag kan inte hitta motivationen till att sluta.. Det är alldeles för gott för det :P

Mmmmmums!

Av Martina - 6 februari 2011 23:08

Det här var en svår rubrik tycker jag. Alla födelsedagar jag hade när jag var liten var ju bra, och jag hade alltid stora kalas med massa tårta och kakor som mamma bakade... När jag fyllde 8 var Angelica i USA och hon skickade två barbiedockor till mig, Jasmine och Aladdin. Dom blev jag glad för :)

Men annars så kan jag väl säga att födelsedagen i år kanske inte var den roligaste... M jobbade typ hela dagen, men festen på helgen var jättekul! Men jag fyllde ju 25 den 25e. Och det händer ju bara en gång i livet att man fyller lika många år som den dagen man fyller, så det var ju kuligt :)

Av Martina - 1 februari 2011 19:49

Mitt favoritminne har min familj hört mååånga gånger. Men jag kommer aldrig glömma det tror jag.

Jag var ca 3-4 år och pappa och jag hade åkt upp till sörgåssjön för att fiska. Pappa med kastspö och jag med metspö, på den här tiden fanns det mycket fisk i sjön eftersom dom planterade in fisk då.. Det fanns abborrar, öring och röding. För mig gick det bra, och jag drog upp abborre efter abborre på mitt lilla metspö, en riktig storfiskare var jag. För pappa gick det mindre bra, men när han äntligen får en röding på kroken så får jag på nåt väldigt stort på mitt spö. Pappa ser detta och tänker att "nu ramlar jäntan i" och tänker gå och hjälpa mig, vilket resulterar i att han tappar sin fisk. Men jag, stark som jag var lyckades dra upp min fisk alldeles själv. En öring på ca halvkilot. På vägen hem satt jag och sjöng "pappa fick ingen fisk, pappa fick ingen fisk" hela vägen i bilen.. Det är ca 1 mil dit upp från oss på grusväg, så jag antar att pappa var ganska less på mig när vi väl kom hem. Men jag var såå lycklig! :)

Av Martina - 31 januari 2011 21:03

Jag var lite sen med min första kyss tror jag. Iaf den första kyssen som jag kommer ihåg... Men vad jag minns i mitt huvud så var det här min första.. Men det kan hända att det var någon puss innan ;P

Jag gick i 7an och det var disco på Hullsta och jag var precis på väg att bli tillsammans med Simon Duvemo, som gick i 9an på min skola. Vi träffades på trappen till Hullsta och kysstes för första gången :P Jag tyckte det var spännande och så kände jag mig lite cool som hade en kille i 9an ;P haha

Av Martina - 31 januari 2011 18:31

I fredags var jag och M och åt födelsedagsmiddag på Tildas. Vi hade fått i present av mina systrar "en romantisk middag för två" så då passade vi på i fredags. Black & White med pommes blev det, varsitt glas vin och en bananasplit till efterrätt som vi delade på. Mycket mumsigt! :)

I lördags däremot hade vi våran 50årsfest (25+25) och det blev så lyckat! Det kan ju inte bli så mycket annat när man umgås med roliga människor! :) Här kommer lite bilder från kvällen :)

Jag redo för kalas

tårtorna som jag bakade. M vispade grädden :P

Ett gäng i sängen... Innan den pajade första gången...

Jag och M, och Adam som är lite skeptisk till shoten han fick av M ;P

Patricia & Björn, Emelie & Jonas, och när vi spelade "trodde du ja" så fick M äran att göra ett sugmärke på Björns hals.. Det blev Inte fint :P

M & Alex hade tårtkrig. Dom blev väldigt fina :P

En sååå rolig kväll var det! Dom sista människorna gick inte härifrån förrän vid halv 2! Tack alla som kom och gjorde kvällen så lyckad! :)

Av Martina - 28 januari 2011 21:55

Ibland har jag perioder när jag drömmer väldigt konstigt på natten, och kommer ihåg det också.. Men det är inte ofta. Men oftast när jag kommer ihåg mina drömmar så är allting helknasigt och jag fattar alltid absolut ingenting när jag vaknar.

Men detta inlägg kan ju också handla om mina drömmar i framtiden..

Jag drömmer om att få bo i hus. Lägenhet är ingenting för mig. Jag vill ha en gräsmatta liksom..

Jag vill ha en hund, trots att jag vet att jag är värdelös på att gå på promenader, men jag tänker att om det är Min hund så kanske det blir annorlunda? :P Micke vill ju däremot ha en katt, och det kan ju också vara mysigt, men i så fall ska den vara svart och vit. Man kanske kan ha båda? Eller kompromissa och köpa en liten hund som är i ungefär samma storlek som en katt? :P

Jag drömmer om att gifta mig och skaffa barn och att inte alltid behöva snåla med pengar. Att kunna resa när jag känner att jag vill det, utan att ha massa måsten runt omkring mig.

Hit skulle jag kunna tänka mig att åka :P